Da var den her atter en gang, høsten. 
Mange sitter nok tilbake og føler seg litt snytt
hva sommer angår, men jeg har alltid likt høsten så godt
at det gjør meg i grunnen ingenting at den er her.
Tiden for varme te-kopper, deilige tepper og kos i sofaen
 med en god bok eller et nytt interiørmagasin. 
Denne høsten har jeg nok gledet meg til litt ekstra, 
spesielt nå som vi har en stor divan stående på stua som bare
 venter på å fylles med gode myke puter og varme
 pledd til kosestunder i høstmørket. 

En av høstnyhetene til Røros tweed
er blandt annet serien Naturpledd som
er designet av Kristine Five Melvær. 
Er de ikke nydelige? Selve mønstrene er inspirert
 av gode gamle håndarbeidsteknikker som 
for eksempel fletting og veving. I prosessen er det hverken
 brukt fargestoffer eller andre kjemikalier men
pleddene er tuftet på de naturlige fargene i sauens
ull. Med andre et 100% naturprodukt som
garantert vil holde deg varm i høst. Litt ekstra
morro for min del er det at pappas tante er
en av damene som i sin tid startet Røros Tweed.
Så jeg skal definitivt ta turen innom og ta 
disse i nærmere øyensyn neste gang
jeg er på hjemlige trakter :) 


Håper du har hatt en fin
første septemberdag.




/



In case you want to 
stay warm and cozy this fall:
Røros Tweed has released a new
line of blankets this fall.
With motives inspired by old
techniques like weaving and braiding
combined with the natural colours
of the Norwegian sheep.
A 100% natural product that
for sure will make the fall a
pleasant time this year.





Therese 








naturpledd by Røros Tweed
pictures by Erik Five Gunnerud via




   





Post a Comment

© Scandinavian Simplicity. Design by FCD.